اگر در سفر گوشی موبایلمان گم شد، چه کار کنیم؟
نوشته شده توسط : تینا

اگر در سفر گوشی موبایلمان گم شد، چه کار کنیم؟

اگر در سفر گوشی موبایلمان گم شد، چه کار کنیم؟

یکی از اتفاق هایی که ممکن است در سفر رخ دهد، گم شدن تلفن همراهتان می باشد. شاید دزدیده شدن موبایتان، یکی از وحشتناک ترین کابوس های سفر باشد. در این مقاله قصد داریم تا نکات طلایی را در زمان گم شدن موبایل تان در اختیار شما قرار بدهیم. توجه داشته باشید این نکات برای هر سیستم عامل موبایل (اندروید، آی او اس و یا ویندوز فون ) مفید می باشد. گم شدن موبایل در سفر، ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیافتد. در واقع مکان های گردشگری شلوغ، فرصت خوبی برای افراد سود جو است که موبایل توریست ها را بدزدند. تصور کنید که در سفر به استانبول، زمانی که سوار مترو هستید، متوجه شوید که موبایلتان در کیف نیست. در این لحظه چه باید کرد؟ تور لحظه آخری مشهد

ابتدا آرامش خود را حفظ  نمایید و سعی کنید،مسیرهایی که از آن عبور کرده اید را به یاد بیاورید. ممکن است زمانی که مشغول خرید بوده اید، موبایل خود را بر روی پیشخوان فروشنده جا گذاشته و یا در رستوران رها کرده باشید. هم چنین از یک فرد بومی خواهش کنید که با موبایل شما تماس بگیرد. در صورتی که شخصی موبایل شما را جواب داد. این فرد بومی می تواند از او بخواهد تا موبایل را به شما تحویل بدهد. البته بهتر است قبل از اینکه اقدام به کاری کنید، تمام وسایل خود را خوب بگردید، زیرا ممکن است موبایل تان را در کیسه خریدتان، انداخته باشید.

اگر در سفر گوشی موبایلمان گم شد، چه کار کنیم؟

اما اگر متوجه شدید که موبایل شما دزدیده شده، بهتر است به اولین ایستگاه پلیس که در نزدیکی شماست، مراجعه کنید و ماجرا را کامل توضیح دهید. اگر هم به زبان مقصد تان مسلط نیستید، می توانید از یک فرد بومی تقاصا کنید که با شما به اداره پلیس بیاید رزرو تور مشهد و ماجرا را کامل توصیح دهد. پیشنهاد می کنیم، تعداد روزهایی که قرار است در آن کشور بمانید را به پلیس بگویید تا زودتر به کار شما رسیدگی شود. البته بهتر است قبل از سفر، بر روی موبایلتان، اپلیکیشن های دزدیاب نصب کنید و یا از رمز پیچیده استفاده نمایید؛ تا دزدها به راحتی نتواند به اطلاعات شخصی شما دست پیدا کنند. شما با کمک چنین اپلیکیشن هایی می توانید دزد موبایل تان را ردیابی کنید. البته پیشنهاد می کنیم، بعد از اینکه از مکان او مطلع شدید، همراه پلیس به آن محل بروید.

اگر در سفر گوشی موبایلمان گم شد، چه کار کنیم؟

البته ممکن است پروسه ی شکایت طولانی بشود و شما مجبور شوید تا ماه ها صبر کنید. پس بهتر است این موضوع را به ایستگاه پلیس اطلاع داده و اطلاعات تماس و ایمیل تان را در اختیار آنها قرار دهید. البته این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است موبایل شما هرگز پیدا نشود. پس بهتر است زمانی که به کشورتان برگشتید، سیم کارت خود را بسوزانید. هم چنین به دوستان خود اطلاع دهید که موبایلتان گم شده و پسورد ایمیل، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی خود را تغییر دهید. پیشنهاد می کنیم اطلاعات شخصی و مالی خود را در موبایل خود مخصوصا در سفر، دخیره نکنید. توصیه می کنیم در طول سفر از کیف های گردنی استفاده کنید و موبایل خود را داخل آنها قرار دهید. هرگز موبایل خود را در  کیف های کمری و همچنین جیب پشت شلوار تان نگذارید؛ زیرا در اماکن شلوغ، افراد سودجو به راحتی می توانند موبایل شما را بدزدند. آفر تور مشهد یکی از راه حل هایی که باید برای مراقبت از موبایل تان انجام دهید، این است که یک شماره موبایل دیگر بر روی بر پشت موبایلتان بچسبایند تا اگر کسی آن را پیدا کرد، بتواند با شما تماس بگیرد. هم چنین می توانید برای پیدا کردن موبایلتان، از پرسنل هتل و یا راهنمای تورتان کمک بگیرید. پیشنهاد می کنیم در چنین شرایطی، آرامش خود را حفظ کنید و هرگز با افراد بومی و پلیس درگیر نشوید. به علاوه توصیه می کنیم که اطلاعاتی از جمله شماره ی تماس و آدرس محل اقامتتان را در اختیار افراد مختلف قرار دهید تا در صورتی که کسی موبایل شما را پیدا کرد، بتواند با شما تماس بگیرید. 

اقداماتی که باید در هنگام گم شدن موبایل در سفر انجام داد:

روشن کردن GPS

اگر در سفر گوشی موبایلمان گم شد، چه کار کنیم؟

اگر مکان یاب گوشی شما روشن باشد، می توانید به راحتی با وارد کردن سریال گوشی و یا رمز آن، موبایل خود را حتی در صورت خاموش بودن، ردیابی نمایید.

استفاده از برنامه ی گوشی من رو پیدا کن!

 پیشنهاد می کنیم برنامه  Find My iPhone را روی موبایل خود نصب کنید تا در صورتی که گوشی شما گم شد، بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.

از قفل خودکار و کد عبور استفاده کنید

حتما قفل یا رمز عبور موبایل خود را فعال کنید. در صورتی که موبایل شما گم بشود و این برنامه فعال نباشد، افراد سودجو به راحتی می توانند به پیام، عکس، ایمیل و حساب کاربری شما دسترسی داشته باشند. 

رمز عبور خود را ذخیره نکنید

بسیاری از افراد برای اینکه کارهای آنها با سرعت بیشتری انجام شود، رمزهای مختلفی را در گوشی خود ثبت می کنند. پیشنهاد می کنیم قبل از سفر، گزینه ی ذخیره ی رمز عبور را غیر فعال کنید. زیرا اگر گوشی شما دزدیده شود، هر شخصی به راحتی می تواند به تمامی حساب‌ های کاربری شما دسترسی پیدا کند.

اگر در سفر گوشی موبایلمان گم شد، چه کار کنیم؟

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: اگر در سفر گوشی موبایلمان گم شد، چه کار کنیم؟,تور لحظه آخری مشهد,رزرو تور مشهد,آفر تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: